15-2 De eerste kennismaking met de deelnemers

15 februari 2016 - Motril, Spanje

Vandaag vroeg opgestaan voor de accujacht. We hebben via de receptie een adres van een camperdealer gekregen, maar daar wordt de telefoon niet opgenomen. Dan maar naar Motril en daar op zoek gaan. Blijkbaar hebben we een zeer speciale accu nodig, want het eerste bedrijf, een soort Kwikfit, belde stad en land af om een goede accu te kunnen kopen. Uiteindelijk lukt dit niet.... Toch maar bij een ander bedrijf binnen gelopen en zowaar: daar hadden ze iets wat in de buurt kwam...
277 euro armer vertrokken we naar de verzamelplaats, waar ik samen met Herbert begon met het demonteren van de bijrijdersstoel, want daaronder zit de accu. Vervolgens vertrokken we naar een camping, waar we het reisboek ontvingen. Wordt mooi en interessant!
Na het nuttigen van de welkomstborrel starten we met het demonteren van de oude accu en het monteren van de nieuwe. Helaas bleken er andere polen op de nieuwe accu te zitten, dus moesten we nog ergens accuklemmen kopen. Ik leer nog elke dag,
Een flink uur later hadden we met vier man de klus geklaard en was het ook donker.... Morgen om 13.15 uur vertrekken we in colonne naar de haven. Marokko: berg je! The Dutch invasion starts!