7-3 Door Frankrijk

7 maart 2016 - Bordeaux, Frankrijk

Vroeg op, kilometers maken! Vanaf de boot waren er 2.440 te overbruggen, dussssss.... Om 7 uur de paardenkrachten aangespoord, oogwit naar voren, blik op oneindig, verstand op nul (bijna dan) en gaan met die banaan. We passeren steden die ik alleen ken van het Spaanse voetbal: Salamanca, Valadolid...

Het blijft koud, een graad of 6. Op een bergpas van 1159 meter hoog, net voor Salamanca, daalt de temperatuur tot 1 graad en ligt er op de linkerrijbaan sneeuw... Alle toppen in dit middelgebergte zijn besneeuwd! Later, rond Burgos, zien we wel heel veel sneeuw en staan de sneeuwschuivers al klaar. De borden boven de (overigens uitstekende) snelweg waarschuwen dat we de weerberichten in de gaten moeten houden. Lekker hoopgevend...

Maar gelukkig blijft de temperatuur boven de 3 graden en pakken we af en toe een lekkere regenbui. In het berggebied aan de Noordspaanse kust (Picos de Europa) ligt geen sneeuw. We zoeken 60 kilometer over de grens een camperplaats om te overnachten. Vandaag 840 kilometer gereden, mooi geweest.

Vandaag veel roofvogels gezien, meer dan we in Marokko hebben gezien. Één exemplaar vloog tegen de camper. Naar moment voor de vogelaar. De vogel zal het niet overleefd hebben... RIP...

Morgen beginnen aan de laatste 1240 kilometer. Probeer Parijs voorbij te komen. Dat is ongeveer 750 kilometer...