6-3 Naar de boot en naar huis

6 maart 2016 - Cáceres, Spanje

Vandaag nog 49 kilometer naar de boot. Het laatste stuk ging dwars door de bergen. Bergje op, bergje af. Erg mooi, eigenlijk mooier dan vele andere ritten. Tussendoor zicht op Ceuta (enclave van Spanje in Marokko, grotendeels gelegen op een rots) en Gibraltar (enclave van Engeland in Spanje, geheel gelegen op een rots).

Na het inschepen, wat voor Marokkaanse begrippen best vlot ging (half uur vertraging maar), vertrokken we naar Europa. De haven waar we gingen aanleggen heet Algeciras en ligt aan de baai van Gibraltar. Op die rots komen de enige in het wild levende apen van Europa voor. Die hebben we niet gezien, wel een paar dolfijnen (in de zee natuurlijk), erg leuk.

Op de boot hebben we afscheid genomen van de groep. Zij brengen nog één nacht gezamenlijk door op het parkeerterrein van een Carrefour (gezellig!) en gaan dan uiteen.

Wij hebben na aankomst om 17.15 uur nog 4,5 uur gereden en een slaapplaats gezocht. Dat werd uiteindelijk Cáceres op 440 kilometer van Algeciras. Nog 1978 te gaan... Welterusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl