28-2 Naar Oukaimeden

28 februari 2016 - Marrakesh, Marokko

Na het eten van taart vanwege een verjaardag verlaten we met Herbert en Jennie (de moeder van...) de parkeerplaats om naar Oukaimeden te gaan. Dat is een ski-oord (jawel) hoog in de Atlas. Er schijnen ook veel vogels te zitten. Bij de laatste splitsing voor de weg naar boven staat politie. Nu staan die overal en altijd te controleren, dus dat zegt niets. De agent (groot, platte pet, veel gouden knopen op z'n revers) vertelt dat er boven veel modder is, dat er veel auto's zijn en dat er veel sneeuw is gevallen. Hij adviseert ons om niet naar boven te gaan. Ook een toeristenbus achter ons keert om.

Nu heeft het gisteren en vannacht veel geregend en als het in Marrakech (de warmste stad van Marokko) 's ochtends maar 6 graden is, dan zal het boven in de Atlas best gesneeuwd hebben. De toppen liggen boven de 4 kilometer! We rijden dus een stukje verder de vallei in, maar omdat we weer bestookt worden door die ***verkopers taaien we snel af. Wel een wolk met (denken we) gieren gezien.

Via Marrakech gaan we maar een camping buiten de stad. Prachtige camping met zwembad (niet verwarmd en het is maar 14 graden), prachtige bloemen en planten, idyllisch!

Morgen naar de watervallen!